MY- NASZE OSIĄGNIĘCIA I DYPLOMY

 

Dziec­ko jest chodzącym cu­dem,
je­dynym, wyjątko­wym i niezastąpionym.     

                                       Phil Bosmans



 
   Znam swoje mocne strony i umiem je wykorzystać,
a swoje słabości staram się pokonywać.

 
  Wiem, że jestem Polakiem, znam swoje miejsce zamieszkania,
  Jestem samodzielny samoobsługowo, potrafię po sobie posprzątać,
  Szanuję przyrodę, dostrzegam jej piękno, 
  Jestem przygotowany do roli ucznia;
  
Jestem otwarty na świat i ludzi;
  Wiem co jest dobre, a co złe
  
Dostrzegam potrzeby własne i innych,
  Jestem aktywny, dociekliwy, kreatywny i staram się być ambitny,
  Mam pozytywny obraz samego siebie,
  Mam świadomość własnej  tożsamości, 
  
Jestem komunikatywny, nie boję się wyrażać własnych opinii,
  
Przestrzegam  podstawowych wartości które uzyskałem od Rodziców, Dziadków, Rodziny i Nauczycieli,
  Okazuję szacunek i pomoc  innym ludziom, jestem tolerancyjny i otwarty wobec innych, 
  Dążę do rozwiązywania problemów,
  
Dbam o swoje zdrowie i bezpieczeństwo,
  Osiągnąłem umiejętności, chcę się dalej uczyć, rozwijać i jestem sprawny fizycznie,
  Aktywnie uczestniczę w życiu rodzinnym, życiu przedszkola i grupy,
 
   Ale pamiętajcie, że mam prawo do porażek i chwil załamania.
 
Muszę się wypłakać, nieraz wykrzyczeć, a czasem pomilczeć.
Mam też prawo do chwili złego humoru- nauczę się z tym walczyć, ale powoli.                           
Pozwólcie mi  Rodzice i Nauczyciele mieć swoje tempo pracy.
Pozwólcie pytać, gdy czegoś nie wiem, pozwólcie uczyć się od Was samych.                                         
Pozwólcie mi być sobą, nie porównujcie mnie z innymi dziećmi.
                                  
                                         
Jak będą wszyscy tacy sami, będzie na świecie nudno.      
                        
Nie muszę wszystkiego umieć, nie muszę mieć wielu talentów.
Pomóżcie mi rozwijać się w  kierunku,  zgodnym z moimi  talentami.                                    
Jak mi się coś nie uda pozwólcie mi spróbować jeszcze raz i jeszcze raz, tak długo, aż mi się uda.
Uczę się, ale nie chcę żyć pod ochronnym parasolem – muszę wiedzieć, widzieć i czuć nawet jak to 
      będzie bolało.
                                                            
Bo życie jest skomplikowane, a ja chcę i muszę wiedzieć,
co można, a czego mi nie wolno. 













ROCZNIK 2014











ROCZNIK 2013









ROCZNIK 2012











ROCZNIK 2011







ROCZNIK 2010







ROCZNIK 2009





ROCZNIK 2008







ROCZNIK 2007









Podsumowanie wyników badań losów absolwentów
Przedszkola nr 190 w Poznaniu

za rok 2013


" Kto wiele przebywa z dziećmi, odkryje, 
że żaden nasz czyn nie pozostaje
u nich bez oddźwięku."
- Johann Wolfang Goethe

 
W bieżącym roku szkolnym Rada Pedagogiczna Przedszkola zebrała informacje o losach naszych wychowanków i ich postępach w nauce na podstawie rozmów z Rodzicami dzieci, które uczęszczają do grupy przedszkolnej, klasy pierwszej i drugiej szkół podstawowych.
Rozmowy były prowadzone w czasie spotkań nauczycielek z Rodzicami (planowanych i okazjonalnych)
Przedstawiamy najczęściej pojawiające się wypowiedzi Rodziców.


1. Na podstawie analizy wypowiedzi Rodziców,  większość dzieci zgodnie funkcjonuje w grupie.                
Zdarzają się jednak  przypadki dzieci mających kłopoty w zgodnych relacjach z rówieśnikami (nieśmiałość, wycofanie i niepewność w kontaktach z rówieśnikami)

2. Dzieci sprawnie funkcjonują w sytuacjach zadaniowych życia szkolnego i przedszkolnego oraz są samodzielne w czynnościach samoobsługowych z wyjątkiem samodzielnego wiązania butów.  
3. Posługują się płynnie językiem ojczystym w mowie czynnej i biernej. Problemem są wady wymowy utrzymujące się do wieku szkolnego.
4. Sprawność ruchowa dzieci bardzo dobra rozwinięta, dzieci są sprawne i chętne do działań ruchowych - pojedyncze przypadki otyłości u dzieci.
5. Ustalanie kodeksów i zasad wpływa na poprawienie bezpieczeństwa w sali i w klasie oraz daje dzieciom poczucie bezpieczeństwa.
6. Dzieci bardzo chętnie podejmują wszelkie działania artystyczne (muzyczne, plastyczne, ruchowe)
7. Zasób wiedzy matematycznej dzieci jest na poziomie prawidłowym.
8. Realizacja zadań z zakresu wiedzy przyrodniczej jest bardzo dość szeroka.  

9. Absolwenci – w większości przypadków bardzo chętnie uczestniczą  w uroczystościach i przestrzegają zasad społecznych. 

Wnioski wynikające z rozmów z Rodzicami:

1. Rodzice uważają, że dzieci zostały dobrze przygotowane przez przedszkole do podjęcia obowiązków szkolnych.
2. Podejmowanie działania wychowawcze i dydaktyczne przyczyniły się do szybszej adaptacji dziecka do wymagań szkolnych.
3. Pozytywne działania jakie najczęściej wymieniali Rodzice to:

 - Różnorodne i ciekawe zajęcia i zabawy z dzieckiem podczas pobytu w przedszkolu;
 - Indywidualizacja zajęć;
 -
Zajęcia otwarte i pokazowe dla Rodziców;
 - 
Wycieczki tematyczne i cykliczne koncerty muzyczne;
 - 
Rytmika w przedszkolu;
 -
Prace plastyczne, umuzykalnienie i ćwiczenia pamięciowe;
 - Udział w akcjach, kampaniach, konkursach;

Analizując wnioski wynikające z rozmów z Rodzicami, w dalszej pracy przedszkola należy:

1. Zwiększyć liczbę ćwiczeń i zabaw rozwijających słuch fonematyczny, analizę i syntezę wzrokowo-słuchową.
2. Dokonywać wczesnej diagnozy logopedycznej dziecka w celu eliminowania problemów, należy ustalać działania  z dzieckiem w przedszkolu i jednocześnie na terenie domowym (zwiększenie zaangażowania  Rodziców)

3. Należy podejmować działania nad usamodzielnianiem dzieci i przekonywać do tych działań Rodziców  i Opiekunów (samodzielne ubieranie się, wykonywanie drobnych prac porządkowych, nie należy wyręczać dzieci)

Słabe strony wymagające poprawy: 
1. Brak parkingu.
2. Chodnik wzdłuż przedszkola wymagający naprawy.
3. Brak stojaków do rowerów.
      
 
Cieszę się, że chodzimy właśnie do 190, bo atmosfera jest tu naprawdę szczególna.
Zaskoczyła mnie szybka adaptacja Ninki w przedszkolu na początku roku i jej postępy przez cały rok.
Pszczółkowe Panie są wspaniałe! I strona internetowa też jest super! 
Mam mało okazji, żeby się z Panią podzielić tymi informacjami,
bo rzadko mogę niestety Ninę odebrać i przyprowadzić do przedszkola.
 
Dziękuję za cały rok ! Mama Ninki.
                                                           A my dziękujemy za miłe słowa.


Podsumowanie wyników badań losów absolwentów
Przedszkola nr 190 w Poznaniu

za rok 2012

                          "Czego dziecko nie dostanie, rzadko
                                    umie potem dać innym ludziom."- dr James    
 
W bieżącym roku szkolnym Rada Pedagogiczna Przedszkola zebrała informacje o losach naszych wychowanków i ich postępach w nauce na podstawie anonimowych ankiet skierowanych do Rodziców i Nauczycieli Szkoły.
  • wydano 8 ankiet Nauczycielom Szkoły- informacja zwrotna od 2 nauczycieli. 
  • wydano 8 ankiet  Rodzicom – informacja zwrotna od 5  Rodziców
 Analiza ankiet skierowanych do Nauczycieli:
  • Na pytanie o ocenę gotowości szkolnej odpowiedziano: bardzo dobrze, dobrze, słabo;
  • Na pytanie o obszary działalności dydaktycznej w jakich wychowankowie są najlepiej przygotowani odpowiedziano: kompetencje matematyczne, przyrodnicze, językowe;
  • Na pytanie o największe osiągnięcia dzieci odpowiedziano: osiągnięcia matematyczne, przyrodnicze, artystyczne;
  • Na pytanie o trudności jakie zauważono w przygotowaniu dzieci odpowiedziano: słaba gotowość do pisania, słabe dokonywanie analizy i syntezy słuchowej oraz wzrokowej, słaba zdolność koncentracji uwagi;
  Wnioski i uwagi nauczycieli Szkoły do Nauczycieli Przedszkola:
  • Zachęcanie Rodziców do pozostawienia dzieci w przedszkolu
  • Mała zdolność koncentracji uwagi, brak umiejętności przestrzegania zasad ( nie wynika to z pracy nauczycielek)
 Analiza ankiet skierowanych do Rodziców:
  • Do Rodziców skierowano 5 pytań:
- Czy uczniowie szybko zaadoptowali się w szkole?
- Czy uczniowie potrafią samodzielnie funkcjonować w środowisku szkolnym?
- Czy uczniowie mają wystarczający zasób: słów, pojęć ,wiadomości?
- Czy uczniowie: 10 pytań dotyczących aktywności, koleżeńskości, tempa pracy, współżycia w grupie, 
   wykorzystania wiedzy, poszanowania innych, doprowadzania pracy do końca, norm współżycia,
   przyjmowania porażek.
- Czy uczniowie są sprawni w zakresie: manualnym, plastycznym, muzycznym, fizycznym?
Na  pytania wszyscy  ankietowani Rodzice odpowiedzieli pozytywnie, wysoko oceniając pracę przedszkola.


Uwagi Rodziców:
 Mocne strony:
  • Życzliwość personelu
  • Własna stołówka
  • Podmiotowe traktowanie dziecka
  • Otwartość i zrozumienie  dla trudnych  sytuacji  życiowych
  • Perfekcyjne  przygotowanie wszelkich spotkań świątecznych
  • Integracja grup
  • Różnorodność zajęć w ciągu dnia
  • Bogata oferta zajęć dodatkowych
  • Liczne imprezy tematyczne
  • Ścisła współpraca z rodzicami
  • Uwiecznianie wydarzeń ( fotografie)
Słabe strony wymagające poprawy lub wsparcia:
  • Brak parkingu
  • Umożliwienie zajęć pływackich
                                                                                                   (Ankiety do wglądu u dyrektora przedszkola)
WNIOSKI WYNIKAJĄCE Z ANKIET:                
  1. Podejmować należy działania ułatwiające nawiązywanie i rozszerzanie  kontaktów  dzieci (nieodzowna pomoc Rodziców)
  2. Stosować konsekwencję w działaniach zapobiegających sytuacjom niepożądanym w zachowaniu dzieci;
  3. Zwielokrotnić zajęcia z zakresu analizy i syntezy słuchowej;
  4. W dalszym ciągu usprawniać dzieci ruchowo( ruchy swobodne i praksje)
  5. Stosować konsekwentnie kodeksy zachowań( konieczne wsparcie  Rodziców)
  6. Utrzymać dotychczasowy kierunek pracy,
  7. Egzekwować ustalenia pomiędzy nauczycielem, a Rodzicem ,
 Uwagi  Rady Pedagogicznej Przedszkola:
  • Rozwój dziecka w wieku przedszkolnym przebiega nieharmonijnie( skokowo);
  • Na rozwój dziecka wpływ mają różne czynniki biologiczne i środowiskowe;
  • Nieodzowną pomocą w rozwijaniu umiejętności dzieci, jest wsparcie i działania Rodziców z dzieckiem  na terenie domowym;
  • Utrzymać należy dotychczasowy kierunek pracy z dziećmi; 
Podsumowanie wyników badań losów absolwentów
Przedszkola nr 190 w Poznaniu

za rok 2011


                                                                                           „Szkoła bez karności jest jak młyn bez wody"
                                                                                  - Jan Amos Komeński
 
Zebrane informacje o losach absolwentów Przedszkola potwierdzają wysoki poziom przygotowania dzieci w wieku 6 i 7 lat do podjęcia nauki w szkole.
Dzieci w wieku 7 lat osiągnęły dojrzałość szkolną we wszystkich sferach rozwoju. Zarówno w sferze poznawczej, która umożliwia im osiągnięcie dobrych wyników w nauce, jak i w sferze fizycznej, która podobnie, jak sfera emocjonalno - społeczna została u dzieci dobrze rozwinięta. Dobrze radzą sobie z pojawiającymi się trudnościami, są samodzielne, a także przestrzegają norm współżycia w grupie.
Wśród dzieci 6-letnich poziom opanowanych umiejętności jest zbliżony do poziomu dzieci 7-letnich. Osiągnęły one dobry poziom rozwoju w obszarze edukacyjnym oraz w zakresie samoobsługi i sprawności fizycznej.
Pojawiały  się drobne problemy z zakresu nieustabilizowanych emocji dzieci związane z nowymi obowiązkami szkolnymi i nowym środowiskiem zarówno u dzieci 6-cio, jak i 7- letnich.
U kilkorga tych dzieci wystąpiły trudności adaptacyjne w nowym środowisku, co może wiązać się z problemem w nawiązywaniu nowych kontaktów z rówieśnikami i niepewnością społeczną.
Informacje zostały zebrane w formie ankiet skierowanych do Rodziców i Nauczycieli szkół.


WNIOSEK:

Podejmować należy działania ułatwiające nawiązywanie i rozszerzanie kontaktów dzieci (nieodzowna pomoc Rodziców).


Podsumowanie wyników badań losów absolwentów
Przedszkola nr 190 w Poznaniu

za rok 2010

         
                                                                                                                          Jedyne, co można zrobić dla dzieci, to wychować je;  
                                                                                                  nie można przeżyć za nie życia."- Elizabeth Taylor
 
Rada Pedagogiczna Przedszkola zebrała informacje o losach naszych wychowanków.
Informacje zostały zgromadzone w formie rozmów z Rodzicami.
  1. Dzieci nie miały większych problemów z przekroczeniem progów szkoły.
  2. Nasi wychowankowie osiągają dobre wyniki w nauce.
  3. Dzieci znają zasady współżycia z rówieśnikami.
  4. Absolwenci Przedszkola są chętni do współdziałania z dorosłymi i z dziećmi.
  5. Dzieci są aktywne.
WNIOSEK:

Utrzymać należy dotychczasowy kierunek pracy w celu aktywizowania wychowanków we wszystkich sferach rozwoju.



 





18 marca 2014

  
Maciej i medal. W przyszłości - biegacz na długie dystanse.


17 lutego 2014 

  
Wiktor i Kuba - w przyszłości piłkarze Reprezentacji Polski.
Pierwsze w życiu chłopców medale.


  
Wiktor otrzymał dodatkową nagrodę dla najlepszego zawodnika zawodów.













 



    



  















































 

mproject